Erasmus - praktyki

Pierwsze podejście do administracji uczelnianej w związku z praktykami Erasmus. Informacje na stronie mówią, że należy mieć podpisany przez stronę przyjmującą letter of acceptance, zaświadczenie o średniej ocen oraz list motywacyjny. W przypadku wyjazdów do krajów, w których istotna jest znajomość języka - także ocena z egzaminu z tego języka bądź certyfikaty.

Letter of acceptance jest najistotniejszy, co tu dużo kryć. Często jest tak, że studenci wysyłają zgłoszenia do firm zagranicznych i nie dostają odpowiedzi. Mnie się udało, załatwiłam sobie miejsce stażowe podczas jednej rozmowy, potem tylko czekałam na list w formie papierowej. Przyszedł.

List motywacyjny właśnie się pisze w mojej głowie (zapomniałam o tym punkcie), ale motywacja do wyjazdu w moim przypadku jest tak oczywista, że staje się formalnością.

Jeśli się uda, to - któż zgadnie? - pojadę do Czech. W przypadku praktyk, na które zasadniczo wysyła się wszystkich, trzeba pamiętać o grancie. Zdarza się, że granty dla Uniwersytetu są już rozdzielone i trzeba jechać na własny koszt. Mam nadzieję, że mnie to nie spotka.

Wczoraj poszłam załatwić pierwszą turę dokumentów, ale - surprise - konsultacje na stronie www okazały się nieprawdziwymi i nie dostałam się do koordynatorki. Następne podejście w poniedziałek.

2 comments:

Anonymous said...

Witam serdecznie, właśnie poszukuję ogłoszeń o praktykach w Czechach - przypadkiem znalazłam Twojego bloga i informację, że podjęłaś tam praktyki Erasmusa. Mogłabym zapytać gdzie dokładnie? Studiuję stosunki międzynarodowe, może podsuniesz mi jakiś pomysł :) pozdrawiam, Asia

k. said...

Asiu - czy jeszcze tu trafisz? : )
Praktykowałam w Ostrawie, na tamtejszym uniwersytecie. W związku z tym miałam dużo łatwiej niż ludzie szukający sobie innych firm. Koleżanka trafiła do ostrawskiej telewizji i była bardzo zadowolona z pobytu tam - jesteśmy obie polonistki i dość dobrze korespondowało to z naszymi zainteresowaniami. :)

Post a Comment